Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Rubrik saknas

Av Aline - 19 april 2010 19:27

En ny vecka har börjat och jag lämnar ett par kaotiska dagar bakom mig. Var i Malmö, Göteborg och Stockholm förra veckan. Malmö var verkligen underbart med ca 16-17 grader i skuggan, gröna gräsmattor och fullsatta uteserveringar. Ville inte åka därifrån i onsdags och det ville tydligen inte min handväska med biljetter, hemnycklar, kalender mm heller göra. 10 min innan mitt tåg till Göteborg skulle gå, upptäckte jag att min väska var försvunnen. Sprang som en galning till parkbänken som jag suttit och solat på, men där fanns ingen väska. Sprang till SJ-kontoret med 4 min kvar till avgång och bad om att få en ny biljett utskriven, men den inkompetenta lilla skithögen som jobbade, sa att "det går tyvärr inte" och "hur vill du betala för din nya biljett?". Fattar du trögt eller, tänkte jag i stressens hetta och förklarade än en gång att min väska har blivit stulen, med resehandlingar, kort, kontanter och allt annat i, vilket gör att jag inte kan betala någon ny biljett, går det inte att lösa ändå? Det är en företagsbiljett och jag kan få fram bokningsnumret? "Tyvärr" svarar skithögen och jag halvt skriker ut över kontoret "men skit i det då, jag löser det på egen hand" och springer till tåget som skulle gå om mindre än 1 min.


Efter många om och men löste det sig på tåget, då jag hade lagt över både legg och bankkortet i jackan, och jag hade skrivit ut alla bokningar på ett samlat dokument som låg tillsammans med datorn i resväskan. :)  Inte nog allt det där strulet, så visade det sig såklart att väskan inte alls var stulen, utan det var jag som hade lyckats glömma den på Malmö Stadsbibliotek, där jag tidigare på dagen hade hållit föredrag. Så otroligt typiskt mig.


Ja, i Göteborg blev det också strul, men gissar att det även några av er har lyckats bli drabbade av askmolnen från Islan. Skulle ha åkt hem med flyg på tordagen för att packa om och sen åka till Stockholm på fredagen, men det fick bli en extra natt i Göteborg och sen tåg direkt till Stockholm. Hehe, där fick det inhandlas bla nya underkläder eftersom att jag bara hade packat för 2 dagar.


Trots lite strul, måste jag bara säga att jag älskar mitt jobb och  det är otroligt kul med lite omväxling i vardagen.



Den här veckan jobbar jag bara mån-ons, sen bär det av till Sälen med familjen. Underbart!! Hoppas att vi får soligt väder och att tävlingarna kommer att gå bra för lillebror. :)


Tina SEK 150, Nelly  Shoes - NELLY.COM

En av 4 rea-skor som jag har klickat hem idag :), denna från nelly.com

 

 

Puss så länge

 
 
Ingen bild

Elin

19 april 2010 21:30

Haha... Herregud! Allt som man ska vara med om. Eller du vara med om... ;) Men en riktigt snygg sko måste jag säga! Vill också! Synd att jag har skoköpstopp. ;)

 
richi;*

richi;*

27 maj 2010 22:09

Hur är skorna? Kan du inte lägga upp någon bild på de? Jag funderar på att beställa hem de, men de finns inte i svart, och inte i brun i min storlek så tror jag får ta den mer platinum färgen...

http://riccis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aline - 13 januari 2011 09:28

På allmänn begäran skapar jag nu ett inlägg med några av mina tavlor:                                 ...

Av Aline - 27 oktober 2010 09:23


  Några av de saker som mamma säljer, perfekta "ge-bort-presenter". Min fantastiskt begåvade mamma har äntligen öppnat en inredningsbutik, Pias Idéskåp, samt en webbutik. Här finns både smått och stort och mängder med fina saker för hemmet. ...

??

Av Aline - 26 oktober 2010 21:20

Vad gör man när man saknar en person så mycket attdet nästan blir svårt att andas, men den personen vill antagligen inte veta av en??   I övrigt är livet på topp. Har hur mycket som helst att göra, och jag älskar det. Det är träning, fullbokade h...

Av Aline - 26 september 2010 20:45


Ett skratt förlänger livet, så vill gärna bidrar med några extra minuter till era värdefulla liv ;)  Jag har jobba idag, i mammas inredningsbutik. Hon har så underbart fina saker och jag blir nästan lite sjuk av att vara där, för jag vil...

Av Aline - 21 september 2010 17:35


Fantastiskt att det fortfarande finns besökare på den här försummade bloggen. Tack kära ni för att ni inte har gett upp hoppet om mig.   Kan lova att det har hänt både det ena och det andra, men vem vill se bakåt i tiden, när man kan njuta av ida...

Ovido - Quiz & Flashcards