Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under februari 2010

Av Aline - 23 februari 2010 22:17



Bild från www.mio.se


Som jag skrev i inlägget tidigare, fick jag pengar till en ny matsalsmöbel i födelsedagspresent  och nu har jag betällt bordet ovan. Det är så fint :). Tror att det kommer bli toppen i min lägenhet, men återkommer med resultatet, då leveransen kommer först nästa vecka.


Nu ska jag ta och försöka reparera min sönderhyvlade hand. Har lyckats köra in handflatan i rivjärnet, men som tur var var det efter att maten var klar, alltså inget blod i lasagnen. Lite tur ska man ju ha. ;)


Puss så länge

Av Aline - 18 februari 2010 22:15




Jaha, då var jag där då! Halvvägs till 50!! Men vilken fantastisk dag jag hade. Många grattissamtal, ännu fler sms och familjen kom och uppvaktade mig på kvällen. Fick så fina presenter. Lillebror gav mig ett supersnyggt halsband som han har valt helt själv. Hans kommande flickvänner kommer att kunna skatta sig lyckliga, för han kommer att vara bästa pojkvännen. :)

Fick även massor med skönhetsprodukter, designade bestick, den underbara buketten ovan och pengar till en nya matsalsmöbler. :D

Tack alla för uppvaktningen igår. :)     


Puss så länge

Av Aline - 18 februari 2010 20:50




Det är som att Disney valt min hund Miltons personlighet till Dug i filmen Up. :)


Av Aline - 16 februari 2010 22:15

Om jag inte redan visste att jag är på väg mot ålderdomen, så är det inte längre någon tvekan efter ikväll. Jag har bakat från kl 18 fram till nu (och har fortfarande en plåt kvar i ugnen). På något sätt har jag missbedömt tiden lite. Jag har bara gjort en smörgåstårta, en marängtårta och två rulltårtor och det är ganska få bakverk för att vara jag, men ändå har det tagit orimligt lång tid. Vad hände? Är heelt slut nu, men blir ingen skönhetssömn än på ett tag. Nu har jag städningen kvar, plus att Milton måste få sin kvällspromenad. Hur ska min stackars utslitna kropp orka med? Haha, idag kännas det att jag börjar bli äldre. ;)


Lika bra att bita ihop nu och göra något åt den här krigszonen som ska föreställa min lägenhet. ;P


Hoppas att ni har haft en fantastisk dag!


Puss så länge

Av Aline - 11 februari 2010 22:01

Jag är ledig imorgon. :) Skulle egentligen ha åkt till min lillasyster i Tärnaby, men när det inte blev av bestämde jag  mig ändå för att ta ut semesterdagen, så jag har haft fredag idag. Det är något speciellt med dagen innan helg, jag mår alltid lite extra bra då. Det blir dock inte så mycket rast och ro imorgon. Jag ska måla färdigt en tavla och tänkte försöka hinna med att börja på en till. Det ska dessutom vara toppenväder, så ska ta med Milton på en riktig långprommis runt Södra Berget och vill hinna med någon timme på gymmet. Tror att jag kommer att få en perfekt fredag, eller vad tror ni? ;)


Puss så länge  



Av Aline - 7 februari 2010 21:15


   Lillebror fyller 15 år idag. 15!!! Hur gick det till? Det här betyder ju att jag fyller 25 om 10 dager. 25 är lika med närmare 30 än 20, det betyder halvvägs till 50 och det betyder vuxen på riktigt. Gaah, jag är inte redo för det här än. Kan jag inte få stanna vid 24 några år till?

Har jag berättat att jag har fått min första rynka? Det är sant! Den är placerad vid munnen och det känns som att den lyser med ett neonljus styrka, för det är det första jag ser när min spegelbild uppenbarar sig. Har dock gett min familj ett gott skratt idag när vi pratade om Rynkan och jag kan inte låta bli att skratta med, för vad ska jag annars göra? :)

För dig som känner med mig och min åldersnoja tar jag gladeligen emot bidrag till en Perlane/Restylane-spruta. Bara att höra av er så mailar jag mina kontouppgifter. ;P


Puss så länge

Av Aline - 6 februari 2010 23:00

att jag vill - bli modigare
att jag har - tävlat i slalom
att min senaste kyss -var i oktober förra året
att jag lyssnar mycket på - mammas kloka ord
att jag funderar på - att åka utomlands med mig själv som sällskap
att jag pratar – i telefonen varje gång jag är uttråkad
att jag inte gillar – blod, blir svimfärdig bara någon nämner ordet
att min första riktiga kyss – inte var med min pojkvän
att jag avskyr när folk snackar - skit och om saker de inte har koll på
att kärlek är – smärtsamt
att jag gillar – att spela TV-spel
att jag alltid kommer att – vara beroende av skor
att jag är förälskad i – fel kille
att sist jag grät var – igår, av lättnad
att min mobiltelefon är – en present från pappa
att när jag vaknar på morgonen – snoozar jag minst 30 min
att innan jag går och lägger mig – måste jag läsa något
att idag har jag – bakat till min lillebrors födelsedag
att jag just nu tänker på - vilket j*la liv mina festande grannar för
att i kväll ska jag – måla på en tavla
att i morgon kommer jag – njuta av livet och fira min 15-åriga lillebror
att jag hoppas – på att 2010 är mitt år 
att jag verkligen vill - vill ha vår/sommar, bar mark och värme nu

Ovido - Quiz & Flashcards