Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under juni 2008

Av Aline - 23 juni 2008 23:52

Phu.. resan blir av ändå och boende är äntligen fixat! Vi har inte lika bra läge, men det ser ut att vara ett väldigt fint hotell iaf. Nu håller vi tumarna för att allt strul är över och att resan kommer att bli så bra som vi har hoppats på.


Puss och kram

Av Aline - 23 juni 2008 20:47

Det här är helt j*la sjukt. Ringde till Hotels.com imorse för att dubbelkolla att vår bokning var okej och fick till svar att det såg lite konstigt ut, men att de skulle kolla på saken och återkomma med svar senare under dagen. När de inte hade hört av sig på hela dagen, så fick jag för mig att allt måste vara som det ska, annars så skulle de ju ha ringt??!! Kl 19.54 får jag ett inkommande samtal från "Okänd" och det visar sig att det är en kvinna som ringer ifrån Hotels.com och berättar att vår bokning har strulat till sig och att vi INTE kommer att få bo på detta hotell, då det har blivit fullbokat. Så för tillfället så är vi bostadslösa under vår efterlängtade semester.

Kvinnan ska återkomma via mail med nya förslag på hotell, så nu sitter jag här vid datorn och väntar, istället för att packa.

Är så j*la pissigt less just nu. Återkommer med info,så fort jag har fått någon information själv.

Av Aline - 23 juni 2008 18:46

Snart bär det av till Magaluf. Vill passa på att ta ett litet farväl av ett regnigt Sundsvall och önska mig och E varmt välkomna till ett soligt och partyglatt Magaluf. Tillbaka om en vecka igen!

Kram så länge :)

Av Aline - 19 juni 2008 18:31

haha.. kan någon rädda mig, kan inte sluta skratta... hahaha..



Av Aline - 15 juni 2008 03:35

Det är inte meningen. Punkt slut!!!

Av Aline - 14 juni 2008 13:55

Efter en tuff vecka med både gravsättning av min farfar och begravning för Algot så fick iaf helgen en toppenstart.


Blev medbjuden till Bergsåker på VIP-kväll på travet. Det var en av T´s kunder som var snäll och bjöd på en helkväll. Kvällen inläddes hos T med bubbel och jordgubbar, därefter kom taxin och hämtade upp oss och det bar av till travet. Väl framme så visade det sig att vi skulle höja medelåldern avsevärt för kvällen. Förvånad att de inte frågade efter leg.;)


Det bjöds på buffé, vin, drinkar, likörer, spel m.m De andra vann t.o.m, ca 6500 kr och en pockal.:) När alla loppen var över, bar det av in till stan och där blev det mer drinkar, massor av surr och vi hade verkligen jättekul, ända tills att JJ´s tjej kom. Hm.. Jag fick en känsla av att hon inte var riktigt positiv till vilka han hade valt att spendera kvällen med. JJ och hans tjej gick ganska snart efter att hon hade anlänt och J och hans supersöta tjej gick också strax därpå, så jag och T bestämde oss för att gå hem till henne istället och sätta oss ute på hennes innergård. Där drack vi upp det sista av bubblet som hade blivit kvar och våra samtalsämnen blev sådär underbart djupa som de kan bli när man har lite alkohol i blodet.;P


Haha.. låter kanske inte som att kvällen var så speciell, men jag har inte skrattat och haft så här kul på länge. Kan kanske också ha att göra med att en viss liten söt student har en gaaalet söt bror som jag hoppas på att få träffa på riktigt snart.;)

Av Aline - 5 juni 2008 21:51

Ligger här i soffan och är för tillfället lite smått superrädd. Låg nyss i sängen och läste Stieg Larssons bok "Luftslottet som sprängdes", när det plötsligt kröp fram en stor spindel precis framför mig. Uscha, är tokigt rädd för spindlar, sådär så att det gör ont i hela kroppen och det ilar längs ryggraden. En gång i tiden, när jag fortfarande var tillsammans med mitt ex, så var det jag som var den modiga och fick ploka bort alla spindlar, men nu när jag inte behöver visa mig modig för någon längre, så får jag snällt sitta och vänta tills att problemet löser sig av sig själv.


Jag har jobbat lite på att lära mina katter att äta upp spindlar och nu ligger jag här och hoppas på att de gör sitt jobb. Som det låter just nu så verkar spindeljakten gå ganska bra, för jag hör min mista misse knorra (hennes jaktläte) innifrån sovrummet. Funderar på att ta på mig krigarutrustningen och gå in och se om de behöver en hjälpande hand.


Kram så länge


Ovido - Quiz & Flashcards