Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under juni 2009

Av Aline - 23 juni 2009 18:07

Det här har hänt:


Jag har fått ett "nytt" jobb. Är kvar på Bolagsverket, men jag kommer byta arbetsuppgifter och avdelning. Efter sommaren kommer jag att börja jobba med att starta bolag och så småningom granska firmor (företagsnamn). Ser verkligen fram emot det, tror at det kommer att bli jättekul. :)


Midsommar spenderades i Stockholm. Vi hade strålande sol,värme och trevligt sällskap. Dagen böjade med brunch på ett par klippor med hemgjord nubbesallad, grillad kyckling, potatissallad, mousserat vin och nubbe. :) Därefter åkte vi till Skansen och tittade på midsommarstång och alla söta djuren. Kvällen bjöd på supergod middag, dessert, vin och drinkar. Natten avslutades vid Berns. Tack för en kanonhelg E, J och S.


Den här veckan har inte bjudit på så mycket spännande än, men till helgen kommer Johanna och E hit. :) Kommer att bli hur bra som helst. Vädret ser ut att bli kanon och löningshelgen väntar. ;)


Puss på er så länge

Av Aline - 20 juni 2009 21:48

Av Aline - 8 juni 2009 20:41

Att jag aldrig blir nöjd??!! Hittar så mycket saker jag vill köpa, men min lön räcker inte riktigt till. Det här linnet ska jag dock köpa, nu när skatteåterbäringen kommer. :) Har letat en Ed Hardy t-shirt länge, men blev kär i ett linne istället. Vad tycker ni?



Av Aline - 5 juni 2009 22:02



Det här är den godaste tårtan någonsin. Kommer att baka den flera gånger i sommar, så jag hoppas att alla ni som ska komma på besök är riktigt sötsugna.:)


Receptet:

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6054

Av Aline - 5 juni 2009 19:31

Har ju lovat en före och efterbild på viktnedgången, så här kommer det. Hihi.. är kanske inte den bästa bilden på mig när jag var lite större, men jag bjuder på den. ;P




Av Aline - 3 juni 2009 17:40

Jag är inte bara lite yr, utan jäätteyr. Klev upp i morse, lite senare än vanlig och stressade runt som en galning för att hinna med att duscha, äta frukost och ta mig till jobbet till kl 8. När jag väl kom till jobbet var det helt tomt på cykelparkeringen, som i vanliga fall brukar vara packad vid 07.50 Började fundera på om det var lördag eller om det kanske skulle bli oväder under dagen och att folk valde att lämna cykeln hemma. Väl inne var det inte en kotte någonstans. Det visade sig att jag inte alls hade försovit mig, utan var en timme tidig. Hur snopet som helst. Det är tur att vi har flextid på jobbet.:)


Var på bio i går och så "I love you man". Riktigt kul och som vanligt var det jag som skrattade mest och högst i hela biosalongen.


Puss så länge


Av Aline - 1 juni 2009 21:41

Har inte hänt så mycket sen sist. Lillasyster fyllde 18 igår, så har förberett inför det hela helgen. Bakat, ritat på hennes tatuering, bakat lite mer och försökt att inte smälta i värmen.


Har jag berättat att jag är skogalen? Jag har ingen exakt siffra på hur många par jag har, men det ligger runt 70 st. Har beställt ännu ett par på nelly.com som kommer under veckan. Mina skor är dock "cobolt blue". :)

Rose SEK 399, Nelly  Shoes - NELLY.COM
Ovido - Quiz & Flashcards