Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under september 2009

Av Aline - 16 september 2009 17:57




   Sitter vid skolbänken den här veckan och försöker få in firmagranskning och firmalagar i huvudet. Jag har alltid haft oförskämt lätt att lära mig saker, men det här verkar vara ett omöjligt projekt. Hur jag än vrider och vänder på informationen och uppgifterna, lyckas jag aldrig få till det riktigt rätt. Förhoppningsvis så kommer det att klarna under de sista utbildningsdagarna, för till veckan släpps jag lös att granska mina ärenden "själv" (kommer dock att ha handledning från min söta kollega L). Det är tur att de här arbetsuppgifterna verkar väldigt roliga, annars så skulle jag nog vilja ge upp nu. ;)


Puss så länge

Av Aline - 11 september 2009 18:04

  


Den här helgen kommer att gå i mysets tecken. Jag ska att ha världens finaste kille som sällskap, mammas gohund Theo. Jag har hyrt film och bakat nyttig äppelpaj, så nu är det bara att gå och hämta min lilla godisbit.


Puss så länge

Av Aline - 9 september 2009 19:42


Slötittade lite på nätet under den första tråkiga halvleken i fotbollen och ramlade in på sidan www.bokablossa.nu och jag slog till direkt :). Jag äälskar glögg och försöker varje år få tag i minst en blossa limited edition. I år kan man förhandsboka glöggen och det har såklart jag gjort. Det gäller att vara ute i god tid, men det här är kanske att ta i. Men, men, nu vet jag iaf att jag är garanterad två flaskor.


Puss så länge   

Av Aline - 9 september 2009 09:13

Igår började mitt favvo förnedringsprogram idol, MEN jag måste säga att jag är väldigt besviken på det första avsnittet, då det nästan bara var bra sångfåglarna som fick TV-tid. Vad är det här? De bra kommer ju att få synas hur mycket som helst sen, under de senare uttagningarna, medan de dåliga/urusla bara har sin lilla minut hos juryn. Nä, skärpning nu TV4, mer och fler tondöva i TV-rutan tack.


Puss så länge

Av Aline - 7 september 2009 12:27

Helgen är över och måndagen är här med alla sina baksidor. Måndagar är till för att ha lite ångest. Jag har tid på mig att analysera helgen som gått, längta till nästa helg, jag får varje måndag morgon en smärre chock över att behöva kliva upp före kl 7 på morgonen osv. Då har jag ändå väldigt tur, för jag har ett jobb älskar att gå till. Men åter till analysering av helgen som precis har passerat.


Jag har hunnit med att träffa tre av mina finaste vänner i helgen. I fredags åkte jag till Elin efter jobbet och blev bjuden på väärldens godaste mat.  Därefter blev det en B-ig skräckis och superfint sällskap.


Lördagen gick åt till att uträtta ärenden på stan och för att sedan få besök av goSara. Vi delade på 1 ½ flaska vitt och kollade på den oootroligt spännande fotbollsmatchen. Därefter bar det av till Oscar. Kvällen var verkligen lyckad, trevlig sällskap och lagom mycket folk ute. Finns en händelse som var mindre lyckad, men jag tänker inte slösa tid och energi på att berätta om det, annat än att Aline+kärlek= väldigt misslyckat :(. Det är tur att jag har världen bästa vänner som vet vad som ska sägas och göras för att trösta.


Igår kom Emma på en snabbvisit och vi tog igen lite förlorad tid. När hon hade åkt iväg för att plocka lite svamp i det fina vädret, tog jag tillfället i akt och unnade mig en riktig ta-hand-om-mig-själv-kväll. God mat, bra filmer och hemgjord chokladmousse blev kvällens resultat :). Mycket lyckat om ni frågar mig.


Puss så länge

Ovido - Quiz & Flashcards