Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under december 2008

Av Aline - 25 december 2008 00:20

Jag önskar och hoppas att alla har haft en lika fin och bra jul som jag har haft! :)


God fortsättning!


Puss o kram 


Av Aline - 22 december 2008 23:23

Har precis kommit hem från bion. Sett Twilight och tyckte faktiskt att den var väldigt bra, men kan ju bero på att jag är svag för snygga skådespelare, romantik och framför allt vampyrer.


Robert Pattinson är verkligen fantastiskt snygg! ;)

Av Aline - 21 december 2008 22:40

Jaha.. då var det andra julbaket avklarat. Har precis gjort ca 12 dl brända mandlar. Eftersom att jag själv inte äter dem så har jag ingen aning om hur de blev, men fina är de iaf.


Imorgon blir det ännu mera julbak. Ska göra min specialknäck, fudge, mintkyssar och en egenkomponerad mjuk pepparkaka med glasyr. Ska också hinna med lite julklappsinhandling och köttbullerullning. :) Åh vad jag älskar julen. Är så mysigt att pyssla på, lyssna på jullåtar och dricka den underbara drycken glögg. Det här är den bästa tiden på året och att det vräker ner snö gör ju inte saken sämre.


Nu ska jag ta och boka biobiljetter inför morgonkvällen.


Puss puss

Av Aline - 17 december 2008 17:16
Jingle Cats Silent Night - Funny videos are here



Hahahaha hahahaha.. *torkar alla tårar*.. hahahahah


Ojoj, vad jag har skrattat åt det här klippet! Drömde dessutom inatt att mina missar också kunde mjaua fram den här låten. Hahaha

Av Aline - 15 december 2008 17:58

Ibland undrar jag vart jag har glömt mitt huvud, för ibland går det bara inte ihop där uppe. Förra veckan fick jag världens "smartaste" idé. Juletider som det är och eftersom att jag har betalat av det sista på mitt CSN-lån, så är min plånbok lite tom för tillfället. Idén var att jag skulle måla julkort och sälja till kollegor. Man skulle få köpa 4-5 kort (beroende på motiv) för 100 kr. Jag fick fyra beställningar på sammanlagt 19 kort. Wiie, tänkte jag, 400 kr extra.


Men nu till det lite mindre smarta i idén. Julkorten har tagit allt som allt ca 15 timmar att göra. Jag har handlat material på olika ställen i hela stan, även i Birsta, klippt, klistrat, skissat, målat och skrivit i korten. Kanske inte låter så farligt och det var det kanske inte heller, men poängen är, att allt material gick på ca 375 kr. Alltså, min vinst blev för 15 timmars "slit" heeela 25 kronor.


Med andra ord... Inte så smarta jag!! :)


Nu ska jag ta och måla mina egna julkort, så att de kommer iväg imorgon!


Puss så länge

Av Aline - 13 december 2008 19:29

Av Aline - 6 december 2008 18:42

Phu.. det går inte att beskriva hur mycket det är just nu. T.ex så har jag jobbat idag med "öppet-hus-dag". Hela 900 personer kom för att titta på våra nya lokaler i hamnen. Nu är det glöggdryck, julmusik och städning som gäller. Ska också hinna fixa överraskningar till våra SEKO-medlemmar (108 personer), hinna slå in allt, fixa en tavla till ett visst födelsedagsbarn, göra julkort och posta dem, gå på akupunktur, jobba, hinna skriva ett protokoll från senaste APT-mötet, julbaka, m.m, m.m Allt innan tisdag!


Just nu så önskar jag att jag var fler än en person. Skulle behöva klona upp mig så att jag blev iaf tre stycken. Men det får gå ändå. :)


Måste stressa vidare nu!;)


Puss så länge

Ovido - Quiz & Flashcards