Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under februari 2008

Av Aline - 27 februari 2008 18:12

Nu har jag äntligen bokat tid för tatuering. Kommer att göra den hos Clifford, den 25 mars. Usch, är galet nervös! Har ingen vidare hög smärttröskel, men det handlar ju bara om ca en timme av mitt liv, så det kommer nog att gå bra. Återkommer med resultatet!:o)


Här är den färdiga skissen..

Av Aline - 25 februari 2008 19:30

Ett gott skratt förlänger livet, så här kommer några söta barncitat:


Aline 5 år:

Mamma och pappa: Du ska få en liten syster eller bror!

Jag: Meeh.. Jag har aldrig sett er para er??!!


tv4.se's barncitat:

"Mamma, smälter isbjörnar på sommaren?"


En vuxen frågar Sebastian, 8 år:

Hur kan en främling se att två personer är gifta?

Svar: Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn.


Fred, 7 år:

Om man inte kan få barn kan läkaren göra ett i provrör. Men de flesta barn är gjorda med vanliga rör.



Av Aline - 20 februari 2008 20:30

Jag hade en fantastiskt rolig födelsedag! Vill passa på att tacka alla som var med och bjöd på alla skratt. Hände inga större skandaler och de få som hände bör inte nämnas här.

Vad som däremot kan nämnas är att jag ännu en gång har fått höra hur lik jag är Carola, inte bara en gång, utan två gånger på en och samma kväll. Vissa kanske tycker att jag ska ta det som en komplimang, men för mig så kan man inte ge en värre förolämpning och jag ska förklara varför. Att jag har blivit liknad med Carola har inte hänt bara en, två eller tre gånger förut, utan det har pågått under hela mitt liv. Här kommer några exempel: 


1:a gången som jag minns är när jag var på ett knattedisco (hot space) och var ca 7 år gammal. Några smågrabbar gick förbi och skrek till varandra "Hon där försöker se ut som Carola".


En gång så kom Kjell Lönnå fram till mig inne i en skoaffär, tog mig på axel och sa " Du är verkligen en exakt kopia av Carola" och så gick han.


En annan gång när jag skulle åka buss till skolan, så drar busschauffören fram bussmicken och presenterar mig för alla passagerare, så som Carola och så ber han mig sjunga en "trudelutt" och trycker nästan in micken i munnen på mig. 


Och som sagt, i helgen så var det dags igen. En kille tog tag i mig, presenterade sig, frågade efter mitt namn, bad mig presentera mig för hans vänner och när jag har gjort det så skriker han ut över hela baren "Hej allihopa, titta CAROOOLAA". Gick snabbt därifrån, knallröd i ansiktet!Inte nog med det, när jag skulle hem så kommer en annan kille fram (en galet full sådan) och frågar efter min autograf. Jag står som ett frågetecken och han hinner bara svamla "Chalola" innan jag morrar fram att han precis har gett mig den värsta förolämpningen jag har fått på hela året och att han är på väg att förstöra min kväll. 


Finns tyvärr massor av fler exempel, men jag gissar att jag förklarat tillräckligt. Ni som nu tänker "Joo, men hon är nog lite lik", sluta tänka och nämn det aldrig, aldrig någonsin för mig! Till er som däremot tycker att de personer jag precis nämnt har taskig syn och måste skaffa linser, säger jag bara puss på er!:o) 


Av Aline - 16 februari 2008 19:18

Fest på gång.. fyller 23 imorgon! Eftersom att man bara blir 23 en gång i livet, så känns det värt att fira lite. Återkommer senare med förhoppningsvis massor av smaskigt skvaller!;o)

Av Aline - 13 februari 2008 18:58

Minsta adrenalinkick hos mig får förödande konsekvenser. Jag börjar stamma, skickar iväg nervösa blickar till höger och vänster, får spagettiben, blir brandbilsröd om kinderna och i värsta fall så faller jag åt sidan av minsta lilla vindpust.


Och idag var det dags igen. Mötte en kille idag, en kille som jag verkligen har undvikit, med allt vad det innebär (inte vistas på ställen som han ev kan vara på, om jag ser honom så går jag åt ett annat håll osv), men idag blev det oundvikligt. Jag var på väg tillbaka till mitt jobb efter en snabb tur till affären och wiie.. där var han, i mötande riktning. Suck! Flackande blickar, knallröda kinder och skakande händer från min sida.

Kan inte helt förklara anledningen till denna pinsamma situation, men kan avslöja att det var alkohol, fest och galenskaper inblandade senast vi träffades.

Av Aline - 10 februari 2008 20:48

Suck.. att tvätta måste vara det absolut tråkigaste jag vet, vilket gör att jag gärna drar ut på det så länge som möjligt. Så nu står jag här med ca 5-6 maskiner och nästan helt utan kläder. Blä och suck igen!


Min söndag:

Sortera kläder, springa ner till tvättstugan med tre IKEA-kassar som vägde ca femtioelva kg, upp igen, snabb fika, ner till tvättstugan och byta maskin, hänga blöt tvätt, upp igen.... osv! Med andra ord, ingen vidare rolig söndag. Kan komma på tusen andra saker jag hellre skulle ha gjort.

Av Aline - 7 februari 2008 21:13

Ah.. tiden går för fort. Tyckte att det bara var något år sedan jag fick en lillebror, men idag fyllde han 13 år. Det betyder att jag fyller 23 om en vecka och vad har jag gjort av hela mitt liv? Jag kommer ihåg när jag fyllde 13. Wow, vad jag tyckte att jag var gammal. 23 kändes som en evighet bort. Jag i min barnsliga blindhet, trodde att när jag kom upp till 20-25 så skulle jag vara inne i "vuxenlivet", med barn, hus, bil, karriär och hela köret. Jag kan ju dock lova att jag är så långt ifrån allt det här som det bara är möjligt. Jag är lycklig singel, har inget körkort, därför ingen bil. Hus, haha, nja, har dock en 3:a, men som sagt inget hus och det där med barn får gärna vänta några år till. Det enda som jag kanske i sådana fall har uppfyllt av mina tonårsdrömar är väl karriären (om man nu kan räkna en fast tjänst på bolagsverket som en karriär??), men kan inte säga att det är drömyrket som jag har halkat in på.

Livet blir aldrig riktigt som man har tänkt sig, och hemskt mycket tack för det. Är verkligen inte redo för det liv som jag hade förutspått till mig själv.

Nä tacka vet jag ungdomens glansdagar!:o)


Ett stort grattis till dig min lilla godisunge på 13-årsdagen! Kram på´re

(Sorry att jag använder en så gammal bild, hade ingen nyare)

Av Aline - 5 februari 2008 18:29

Lite inside..


Det är ett stort bolag i Sundsvall som ev är intresserade av att ställa ut mina tavlor här till våren. Känns verkligen jättekul, samtidigt som det är lite ångestladdat. I princip alla mina tavlor är sålda och jag gör dem vanligtvis endast på beställning, så har inga på lager. Om det nu skulle bli så att denna utställning blir av, så har jag en hel del jobb framöver, men jag både tror och hoppas att det ska gå vägen.


Här kommer lite smakprov på några av mina tidigare tavlor:o)

Ovido - Quiz & Flashcards