Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under januari 2010

Av Aline - 29 januari 2010 22:30

Kl 22 igår kväll fick jag för mig att jag inte stod ut med mitt kök längre, så började röja där, flytta om, damma allt och packetera det som inte skulle vara kvar. När jag var klar med det, starx efter kl 23.30 fick jag för mig att jag skulle byta gardiner med allt vad det innebär. Nu kanske ni tror att jag var nöjd för kvällen, men icke. Vet inte vad det var för fel igår, men tyckte att det var dags att sätta upp några av mina tavlor. När jag var klar vid 00.30 kom jag på att jag inte hade städat inför helgen än, så det vara bara att börja damma och göra rent resten av lägenheten. Hjärnsläpp tror jag att detta kallas. ;)


Det husliga arbetet har fortsatt även idag. Har gjort matlådor till veckan som kommer, kokat sockerfi äppelmos och bakat ostkaka. Känner mig som en tvättäkta bullmamma just nu. :) Lika bra att passa på medan jag har ork och lust.

Nu blir det sängen, eftersom att jag ska upp kl 06.00 imorgon, för att avverka några övertidstimmar på jobbet.


Puss och sov gott

Av Aline - 25 januari 2010 19:12

Måndag och löning, ÄNTLIGEN! Har varit på gränsen till bankrutt, men som sagt, nu är det äntligen löning och det har lyckats förgylla t.o.m en måndag. :) Självklart har det kliat lite i VISA-kortet och det fick stå till tjänst när en "REA-på-REAn"-morgonrock för 99:-, skulle inhandlas. 


Helgen var perfekt. Bjöd mamma på middag i fredags, var på födelsedagsmiddag hos S i lördags och hade filmdag igår. Känns skönt att jag fick chans att vila ut lite i helgen, då jag ska jobba 6 dagar och minst 10 övertidstimmar den här veckan.



Dagens middag.. Mums :)

  


Puss så länge

Av Aline - 19 januari 2010 20:34


Bild från www.expressen.se


Har precis skänkt pengar till Rädda Barnen och nu tycker jag att du ska göra desamma. Ett sms värt 50 kronor kan göra så mycket. Tänk på att det kunde ha drabbat dig eller ännu värre, någon av dina nära och kära.


Här är några av de hjälporganisationer som vi kan välja på:


Rädda barnen 

PG 902003-3

SMS:a 10KATASTROF (10 kr) eller KATASTROF (50 kr) till 72950

Läkare utan gränser 

PG: 90 06 03-2

Bankgiro: 900603-2

SMS:a ordet LIV till 72990 (50 kr)

SOS Barnbyar

Plusgiro 90 02 29-6

Bankgiro 900-2031. Märk talongen “Haiti”

SMS’a “SOSHAITI” till 72930, så bidrar du med 50 kronor

Av Aline - 10 januari 2010 14:10

  


Min ena katt Zilora är sjuk och har därför varit hemma med henne i helgen. Vet inte riktigt vad det är för fel, men hon har väldigt, väldigt ont om hon inte får smärtstillande, vilket är anledningen till att jag inte har velat lämna henne själv alltför länge, ifall att hon har behövt extra dos av sin medicin. Imorgon bär det av till veterinären igen, för 3:e gången på 7 månader. Känner mig så otroligt hjälplös när ingen av medicinerna som veterinärerna har skrivit ut, hjälper. Nu håller jag både tummar och tår för att veterinären ska kunna hitta vad felet är, men tyvärr känns det inte så bra i maggropen. Håll gärna tummarna med oss.


Puss och kram så länge

Av Aline - 7 januari 2010 23:15

  

Nyår :) (Observera hur lång jag ser ut att vara ;P)


Tjoho, vilken bloggtorka det var på den här sidan och tyvärr orkar jag inte underhålla er särskilt mycket nu heller, kära bloggläsare. Men en liten summering ska ni dock få från året som har gått:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, massor! tex nya arbetsuppgifter

2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja, faktiskt. Gav mig själv ett enda och höll det nästan hela året ut
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, några
4. Dog någon som stod dig nära? Nej och otroligt lycklig är jag för det

5. Vilka länder besökte du? Blev bara ett land förra året, Egypten, men dock en fantastiskt mysig resa

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Jaaa, körkort ;P

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Julafton 2009 var något utöver det vanliga, och hela sommaren 2009 var magisk. Ni vet vilka som ska ta åt er lite extra ;)
8. Vad var din största framgång 2009? Mina jobbframgångar

9. Största misstaget? Oj, vad svårt.. Äh, har inte gjort några misstag, bara skaffat mig livserfarenhet :)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag är ju alltid sjuk, och det är inte så spännande för andra att läsa om

11. Bästa köpet? Pimm´s ;P

12. Vad spenderade du mest pengar på? Haha, ytliga saker såsom skor, kläder, naglar och hår ;)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, massor med händelser.. Senast idag och igår.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Haha, Sexy Bitch utan tvekan
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare

16. Önskar du att du gjort något mer? Ja
17. Önskar du att du gjort något mindre? Nej
18. Hur tillbringar du julen? Med min underbara familj
19. Blev du kär i år? Ja

20. Favoritprogram på TV? Oj, ser väldigt sällan på tv, men kanske Criminal Minds??
21. Bästa boken du läste i år? Har läst så många bra böcker i år, men kanske Blond?
22. Största musikaliska upptäckten? Upptäckt och upptäckt, jag har alltid gillat U2, men har blivit lite bveroende av deras livespelningar
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Fick en resa :)
25. Något du önskade dig men inte fick? Nä, önskade mig inget alls på min födelsedag
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Åt tårta ;P
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det finns det, men dumt att älta ;)
28. Hur skulle du beskriva ditt år 2009? Superduperjättebra
29. Vad fick dig att må bra? Mina vänner och min familj
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Haha.. vilken jäkla fråga.. Vad ska vi dra till med? Chace Crawford kanske?


Allt för mig idag!

Puss och god natt

Ovido - Quiz & Flashcards