Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under maj 2009

Av Aline - 26 maj 2009 21:07

Nu ni ska jag ge mig själv den absolut bästa anledningen till varför jag ska ta det där körkortet. Var och storhandlade igår och det blev en hel del inhandlat, blev sammanlagt fyra fulla påsar.

Eftersom att jag inte hittade någon som kunde komma och hämta mig och mina varor var jag tvungen att ta bussen. I vanliga fall är inte det här ett problem, eftersom att jag inte behöver byta buss och den stannar nästan utanför min dörr, men igår gick det inte så smidigt. När jag skulle kliva på bussen gick en av mina påsar sönder och det rasade ut saker överallt. Jag ryckte åt mig alla saker snabbt som bara den och sprang på bussen. Medan jag försökte få fram busskortet gick nästa påse sönder och massor med varor rullade runt i bussen. I det läget visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, som tur var hade jag solglasögon på mig, för jag gjorde lite av varje.

Så, där har vi det; Jag MÅSTE ta körkort nu, helst igår.


Aja, jag hade ju ändå en riktigt bra dag både igår och idag. Har shoppat lite, bla det nedan. Nu måste jag hoppa i säng, för jag ska upp och träna kl 06.30 imorgon.


Puss så länge

:)

Av Aline - 24 maj 2009 20:15

Vilken helt underbar söndag. Har suttit ute på min fina balkong och solat hela förmiddagen, därefter har jag slutfört städingen, pratat med E och blivit uppdaterad vad som händer i hennes liv och sist men inte minst har jag hunnit med att träna. Härlig, härlig dag!:)


Har precis ätit middag, blev fiskpinnar, spenat och pizzasallad. Typisk "dagen innan löning"-middag. :) Låter kanske inte som en höjdare, men det var faktiskt ganska gott.


Passar på att hälsa mammas nya hund välkommen till fam Granlund.

Välkommen lilla Dregen.

Av Aline - 23 maj 2009 13:52

Har haft kortvecka den här veckan och i brist på annat att göra startade jag ett jätteprojekt; Storstädning a la deluxe. Oj vad jag ångar mig nu. Det tar ju aldrig slut, plus att jag har tappat motivationen, men det verkar ju bli fint iaf.


Få se nu, har det hänt något roligt under veckan som har gått.. hm.. Jo just det ja, jag får äntligen på mig mina smaljeans. Har sedan februari försökt gå ner i vikt, på både det ena och det andra sättet och nu äntligen är jag nära målet. Är otroligt stolt över mig själv att jag har lyckats så bra och höll ut. Sammanlagt har jag gått ner ca 10 kg och jag kan inte beskriva hur mycket det har stärkt självförtoendet. :) Ska lägga upp en före och efterbild sen.


Nog med beröm till mig själv, måste försöka slutföra min städning nu (inte mycket kvar).


Hoppas att ni som läser får/har en superhelg!


Kram så länge

Av Aline - 14 maj 2009 18:27



Har tagit ett beslut idag som ev kan göra stora förändringar i mitt liv. Kan inte berätta så mycket om det just nu, men kan avslöja att det har att göra med mitt jobb, så ni som vill får gärna hålla tummarna för att det går vägen.:) Lovar att berätta så snart jag har fått besked.


Finns inte så mycket att berätta om dagen. För en gång skull har jag haft en riktigt dålig dag och sånt är kanske inte så roligt att läsa om. Jag hoppas på en bättre dag imorgon. :) 


(Har fått min bikini idag och den satt hur bra som helst:))


puss så länge

Av Aline - 13 maj 2009 17:27

Har varit hos veterinären idag med min lilla godisgumma, Zilora. Hon är tyvärr lite sjuk, har urinvägsinfektion, men det är inget som lite antibiotika kan råda bot på.

Lillgumman var så duktig. Vi har åkt buss, blivit klämd och pillad, blivit vägd och åkt buss igen. Det är inte lätt att vara utan körkort och bil. =/ Måste ta tag i det där. Lillasyster är i Arjeplog just nu och går intensivkurs. Skit och blä för att hon kommer att ta det före mig, men, men. Det är bara att leva med. :) Jag håller både tummar och tår för att hon ska fixa det på första försöket.


Puss så länge 



Av Aline - 12 maj 2009 19:02

Då gör jag ett nytt försök med att ta upp bloggandet.


Blir lite lätt så här i början. Har beställt en suuperfin bikini idag som jag förhoppningsvis kommer att ha i sommar. Nu är det bara att tokträna så att jag törs visa mig på stranden. :)


Bikinin är från nelly.com.


Puss så länge

Waterfall Bikini Set SEK 288, Wonderland - NELLY.COM
Ovido - Quiz & Flashcards