Det är den som går vilse som finner de nya vägarna

Alla inlägg under november 2009

Av Aline - 28 november 2009 12:00

Skadad ett år – nu får Sundsvallstalangen köra i Europacupen


Dela...

18-åriga Filipha Granlund från Sundsvalls Slalomklubb har kommit tillbaka efter att en nackskada har hållit henne från backarna i nästan ett år.

I helgen är hon uttagen att köra sin första Europacuptävling. Debuten sker i Funäsdalen och där kommer talangen få möta bland andra klubbkamraten Veronica Smedh.

Filipha Granlund vann två FIS-tävlingar 2008 och har även ett USM- och ett JSM-guld på meritlistan. För tillfället går hon tredje året i skolan Skidhemmet i Tärnaby, där även Jens Byggmark gått tidigare.

Publicerad 26 november 2009
 
 

Storslam för Sundsvall

Dela...
Det blev storslam för Sundsvalls alpina B-åkare, 12-13 år, i Sollefteå i går.
Bland cirka 100 killar som gjorde upp i finalen i super-G knep Joel Granlund från Sundsvalls slalomklubb första plats.
Klubbkompisen Mårten Nettestrand blev tvåa, 38 hundradelar efter Joel, tätt följd av Emil Lundgren, två hundradelar senare.
Även på tjejsidan hade man med Sundsvallsåkare på pallen.
Elin Sjölund kom in på tredje plats.
I helgen avgörs den stora Norrlandsfinalen i Lilla världscupen. I dag körs storslalom och i morgon slalom i Hallstabacken.
 
 
Bland det finaste som finns här i välden är mina småsyskon, och gissa om mitt hjärta håller på att brista när det går så här bra för dem!!
 
Puss så länge

Av Aline - 26 november 2009 21:30

  


Jag höll på att bli påkörd igår när jag var på väg hem efter jobbet. Skulle gå över ett övergångsställe, jag hade självklart grön gubbe och helt plötsligt från ingen stans kom en bil farandes. Jag hann precis sätta handflatan mot bilens front och skjuta mig själv bakåt, annars hade det blivit en snygg rullning över bilens huv. I bilen satt en yngling som pratade i mobiltelefon och kollade åt motsatt håll. Stackarn, när han väl såg vad som var på väg att hända, blev resultatet att han nära på att vejde in i en lyktstolpe. Men, vi klarade oss båda undan med en var sin adrenalinkicka. :)


Puss så länge

Av Aline - 23 november 2009 20:49

Lördagen var så rolig. Det kom mycket folk, de andra utställarna var fantastiskt trevliga och jag fick väldigt fin respons på min konst. Jag sålde dock inte så bra, men har fått eventuella beställare tack vare utställningen, så jag är nöjd. Känns också väldigt skönt att det äntligen är över och att jag hann med allt jag ville hinna med.


Vill passa på att TACKA er alla som skickade lycka-till-sms. De värmde fint under den nervösa morgonen. :)


Här är 6 av 7 utställda tavlor. Är ni intresserade av att köpa någon av dem kan ni maila till aline_granlund@hotmail.com.  500 kr/st utom Elvis-tavlan som kostar 2500 kr.




Såld

          


Såld

  


Puss så länge

Av Aline - 20 november 2009 12:00

Imorgon är det Öppet Hus och jag är lite nervös. Tänk om ingen tycker om mina tavlor eller kort? Tänk om jag inte hinner med finslipningen på de tavlor som inte är riktigt färdiga, tänk om.., tänk om.. Tankarna maler runt, runt i huvudet idag.


Det har gått förvånansvärt bra med att måla tavlor på löpande band. Brukar normalt inte ha ork eller ha lust att måla fler tavlor än 1 högst 2 och nu har jag målat 5 tavlor och 30 julkort inom loppet av två veckor. Ska dessutom försöka hinna med att måla 2 tavlor till ikväll/natt och, tro det eller ej, jag ser faktiskt fram emot att få sluta jobbet och komma hem till penslar, målardukar och kreativt konstnärsstök. Heja mig!! :D







En av tavlorna som kommer att ställas ut imorgon (33*41 cm)  dock inte riktigt färdig 

 

 

 

Jag hoppas att vi syns imorgon :)

 

Puss så länge

 

Av Aline - 19 november 2009 12:44

Jag är så glad idag. Har den där underbara känslan i maggropen, den som kommer när man längtar till något. Känns ungefär som när jag var liten och längtade till jul. Pirrigt, glatt och massor med förväntningar.

Anledningen? Jag blir med hund på söndag. :) Det är mammas fina hund Milton som ska flytta in hos mig i några månader.


Milton är den gladaste "lilla" vovve man kan tänka sig. Han är lite som hunden i den här sketchen. Allt är det bästa som finns. ;)


Här är prinsen


  

 

Puss så länge

Av Aline - 18 november 2009 23:30

Har en riktig skitdag och vill inte dra med er i den, så lägger upp en superlåt istället. :)



Puss och god natt

Av Aline - 16 november 2009 22:22

Jaaa, jag är äntligen klar med julkorten. Ni som funderar på att också göra egna hemgjorda julkort så vill jag starkt avråda er. Det tar inte bara lång tid, utan det är jäkligt dyrt också. Det kostar ca 28 kr per kort, med material och kuvert. Jag säljer mina för 40 kr och varje kort tar mellan 1-1½ timme att göra, så ni kan ju själva räkna ut vad jag "tjänar" per kort/tim ;P. Man skulle ju kunna tro att jag hade lärt mig från förra året, men icke, så om jag börjar prata om att sälja julkort nästa år, SNÄLLA någon; stoppa mig direkt.


Men som sagt, nu är de färdiga. Nu har jag bara alla tavlor kvar att måla ;P.


Puss och god natt

Av Aline - 15 november 2009 16:51

Här är några av julkorten som jag kommer att sälja nästa helg. Kom ihåg att ni, kära bloggläsare, har 10% på dessa :)


Puss så länge

Ovido - Quiz & Flashcards